Sandplay Therapy in 12 pasi

2-3 Aprilie 2022 – Primul modul

Calendarul urmatoarelor module se stabileste impreuna cu grupul

Module lunare de weekend

Durata modulului: 16 ore /modul 

Program de lucru 10.00 – 13.00/14.00 – 18.00

BARBARA TURNER – Doctor in Psihologie, Master of Arts – Integral Counceling Psychology, Psihoterapeut de cuplu si familie certificat de California Association for Marriage and Family Therapists, Psihoterapeut prin Joc si Supervizor in Play Therapy certificat de Association for Play Therapy, Sandplay Terapeut, Consultant si Formator in Sandplay Therapy certificat de Societatea Internationala de Sandplay Therapy si Asociatia Internationala de Sandplay Therapy

DANIELA MARINESCU – Psiholog clinician Specialist, Supervizor in Psihologie clinica, Master in Psihoterapie analitica, Sandplay Terapeut, Formator si Supervizor in Sandplay Therapy certificat de Asociatia Internationala de Sandplay Therapy, Fondator, Designer & Formator Sandplay Integrativ Training, , Practician Sandtray Play in Education certificate de Kristin Unnsteinsdottir International Sandtray Play in Education, Fondator Sandplay Academy, Board Member International Association for Sandplay Therapy, Membru World Association of Sand Therapy Professionals

GIULIA NEGURA – Doctor in Psihologie, Psihoterapeut Integrativ Specialist, Psiholog clinician Autonom, Sandplay Terapeut certificat de Asociatia Internationala de Sandplay Therapy, Master Sandplay Integrativ,, Practician Sandtray Play in Education, membru Asociatia Internationala de Sandplay Therapy

LENI BURLACU – Psihoterapeut specialist in hipnoza eriksoniana, Psihopedagog special, Sandplay Terapeut certificate de Asociatia Internationala de Sandplay Therapy, Master Sandplay Integrativ,, Practician Sandtray Play in Education, membru Asociatia Internationala de Sandplay Therapy

Online si Bucuresti, Str Splaiul Unirii 41

Din acest an reluam trainingul itinerant la solicitarea grupurilor intrunite in orasele:

Bacau

Brasov

Constanta

Craiova

Iasi

Sibiu

Timisoara

Investitia dumneavoastra: 750 lei/modul

  1. Copie diploma licenta/adeverinta/adeverinta de student, CI, CV - se trimit la adresa office.sandplayacademy@gmail.com
  2. Interviu online
  3. Contract de formare
  4. Achitarea primei rate (750 lei)
  5. Conectarea la grupul Wtpp si Skype pentru comunicare rapida si access la inregistrarea cursurilor

Certificatele sunt valabile doar impreuna cu anexele descriptive ale Programului de formare

 

Sandplay Therapy este o abordare terapeutica profunda si complexa a psihicului, fundamentata teoretic in psihologia analitica jungiana si in psihiatria de orientare psihanalitica a Dr Margaret Lowenfeld. 

Programul de formare in Sandplay Therapy derulat in Romania incepand cu anul 2010 s-a dezvoltat astfel incat ne bucuram sa putem afirma ca este cel mai complet si complex program de formare profesionala in Sandplay Therapy. Programul pe care vi-l propunem respecta standardele internationale de formare formulate de International Association for Sandplay Therapy si International Society for Sandplay Therapy, iar curriculum-ul este aprobat de Boardul International Association for Sandplay Therapy.

Acest training a fost conceput de formatori astfel incat sa ofere profesioniştilor calificaţi în domeniul psihoterapiei, consilierii si psihologiei clinic si profesiilor conexe un program complet de formare în practica Terapiei Sandplay (Jungian/Kalffian Sandplay Therapy). 

Cursurile pornesc de la presupoziţia că participanţii au foarte puţine informaţii legate de Sandplay, iar de la acest nivel se urmăreşte dezvoltarea până la concepte teoretice şi aplicaţii practice foarte avansate în metoda Sandplay.  

Trainingul este structurat intr-o serie de 12 module lunare, cu o durata de 16 ore/modul.

Programul cuprinde o diversitate foarte bine echilibrata a metodelor de predare, pe care formatorii le-au gândit cu mare atenţie pentru a susţine învăţarea şi integrarea materialului pe calea multiplelor tipuri de inteligenţă. 

Materialul conceptual puternic ilustrat în prezentări PowerPoint, se adresează inteligenţei verbal-raţionale şi celei spaţiale. Fiecare concept teoretic este susţinut prin exemple de cazuri Sandplay din practica formatorilor. 

Inteligenţa corporal-kinestezică este activată prin modelarea manuală şi construirea de material simbolic, ce poate fi folosit apoi în cabinetul Sandplay al cursanţilor. 

Contemplarea şi explorarea în profunzime a materialului simbolic iniţiaza o etapă de învăţare intrapersonală, iar discuţiile animate din timpul cursului, ca şi lucrul în grupuri mici, stimulează canalele învăţării interpersonale. 

Fiecare participant are oportunitatea de a parcurge propriul său proces experimental în terapia Sandplay in rolul de terapeut si client, ceea ce oferă participanţilor o perspectivă proprie asupra modului în care psihicul se transformă în cursul procesului Sandplay. A avea experienţa traită direct a procesului Sandplay este o componentă esenţială în formarea unui terapeut Sandplay competent.

 În formatul de 12 module lunare de cate doua zile, cursanţii dobandesc experienta Sandplay sub forma a cate doua sesiuni in rolul de client si doua sesiuni in rolul de terapeut la fiecare modul. Astfel la finalul trainingului, fiecare participant are o experienta directa consistenta cu abordarea psihicului prin Sandplay, insumand 24 sesiuni in rolul de client si 24 sesiuni in rolul de terapeut.

Continutul programului de formare

Modul 1

Radacinile stravechi si istoria moderna a abordarii psihicului prin Jocul cu Nisip 

Radacinile stravechi ale Sandplay Therapy

A.1. Prezentare ppt

A.2. Exercitii derivate din practici  stravechi si utilizate in demersul terapeutic

  •   Ritualul vulpii – populatia dogona – dimensiunea oraculara:  “a citi semnele”
  •   Cercul vindecator – populatia navajo – dimensiunea terapeutica: “a misca si a trezi energiile reparatorii”
  •   Mandala – buddhismul tibetan – dimensiunea spiritual-integratoare: “a deschide portile unei viziuni complete asupra lumii si vietii”
  1. B. Istoria moderna a Sandplay Therapy

B.1. Floor games – H G Wells

B.2. Margaret Lowenfeld – Tehnica Lumea

B.2.1. The Legacy of Margaret Lowenfeld – film

B.2.2. Prezentarea Tehnicii Lumea

B.3. Dora Kalff – Sandplay Therapy

B.3.1. Sandplay Therapy by Dora Kalff – film

B.3.2. Prezentarea Sandplay Therapy – ce este si cum functioneaza

  1. Contributia psihologiei jungiene si a Buddhismului tibetan la formularea filosofiei Sandplay

C.1. Orasul de pe malul raului – exercitiu despre principiul centralitatii

C.2. Efectul vindecator al linistii – exercitiu derivat din practica buddhista a constructiei mandalelor

C.3. Congruenta psihologiei jugiene si a filosofiei buddhiste

 

Modul 2

Ce este, cum functioneza si ce individualizeaza Sandplay fata de alte psihoterapii prin joc si expresive 

  1. Ce este si cum functioneaza Sandplay Therapy

A.1. Kitul de lucru – nisip, apa, miniaturi, ladita standard

A.2. Vizita in cabinetele de Sandplay ale Asociatiei si familiarizarea cu materialele de lucru specifice

A.3. Instructajul pentru a crea scena in ladita cu nisip 

A.4. Scena creata in ladita cu nisip

A.5. Psihoterapeutul Sandplay

A.6. Formularul pentru inregistrarea procesului de elaborare a scenei din ladita cu nisip

A.7. Inregistrarea foto a scenei create in ladita cu nisip

  1. Exercitiu in diada – experienta directa cu Sandplay
  2. a)  experimentarea rolului de client – a crea scena
  3. b)  experimentarea rolului de terapeut – a insoti procesul de creare a scenei
  4. Diferenţe între sandplay therapy & terapia verbal-raţională, explorarea viselor, terapie prin joc, terapie prin arta
  5. Exemple clinice: tăviţe iniţiale în procesul sandplay

D.1. Cazuri exemplu prezentand diverse populaţii clinice

D.2. Familiarizarea participanţilor cu cea mai simpla strategie de explorare a primei ladite a clientului – elementele care indica conflictul, resursa, directia de dezvoltare

D.3.  Identificarea resurselor psihice disponibile ale clientului pentru abordrea conflictului şi direcţia procesului de vindecare

Modul 3 

Natura transformativă a jocului – Spatiul liber si protejat

  1. Natura setului mental din timpul jocului şi rolul său esenţial în caracterul transformativ al terapiei sandplay
  2. Dora Kalff – “free and protected space”

B.1. Cele două condiţii pe care Dora Kalff le-a determinat ca fiind necesare pentru restructurarea şi dezvoltarea psihicului uman: spatiul liber si protejat

B.2. Cum funcţionează kitul Sandplay pentru a crea aceste condiţii critice pentru eficacitatea terapiei Sandplay

 

B.4.  Prezentare de cazuri care ilustreaza natura transformativa a jocului si efectul spatiului liber si protejat asupra procesului de restructurare a psihicului

 B.5. Film: Sandplay with Dora Kalff

  1. Exercitiu in diada – experienta directa a Sandplay

C.1. Experienta de a fi client

C.2. Experienta de a fi terapeut

 

Modul 4 

Fundamente de psihologie jungiana in Sandplay Therapy & Patternuri ale transformării psihice în decursul procesului Sandplay 

Fazele cheie sau indicatorii progresului psihic pe parcursul procesului sandplay

A.1. Formularul Weinrieb

A.2. Exercitiu in grup – aplicarea formularului Weinrieb la un caz clinic

A.3. Formularele Turner

A.4. Exercitiu in grup – aplicarea formularelor Turner la un caz clinic

A.5. Inregistrarea progresului terapeutic

A.6. Mandala si intelegerea procesului Sandplay 

  1. Concepte jungiene fundamentale utilizate in Sandplay

B.1. Aparatul psihic – instante, structuri

B.2. Dinamica psihica – procese, fenomene

B.3. Personalitatea si dinamica sa – MBTI, SLTDI

  1. Cazuri clinice – aplicatie la teoria jungiana in Sandplay
  2. Experienta Sandplay – exercitii in diada
  3. a)  experimentarea rolului de client – a crea scena
  4. b)  experimentarea rolului de terapeut – a insoti procesul de creare a scenei

 

Modul 5 

Simboluri în Sandplay 

  1. Ce sunt şi ce nu sunt simbolurile 

A.1. Definirea si ilustrarea simbolurilor şi calităţilor caracteristice ale acestora

A.2. Examinarea disctincţiilor dintre ceea ce funcţionează şi ceea ce nu funcţionează ca  simbol 

A.3. Calităţile psiho-active ale simbolurilor

  1. Procesul de formare a simbolurilor si functia transcendenta

B.1. Formarea simbolurior si rolul simbolurilor 

B.2. Ce este si la ce foloseste functia transcendenta a psihicului

B.3. Exercitiu: crearea propriilor simboluri prin tehnica modelajului

  1. Simbolurile in viata cotidiana

C.1. Procesul simbolic în vise şi în sandplay, cu exemple din cazurile sandplay

C.2. Manifestări ale simbolurilor ca patternuri şi forme, cu exemple din cazurile sandplay

C.3. Apariţia simbolurilor ca obiecte – animale, arhitectură…etc cu exemple din cazurile sandplay

C.4. Investirea simbolică a mişcărilor şi a gesticii – dans, sunet şi experienţe somatice, cu exemple din cazurile sandplay 

C.5. Apariţia simbolurilor în opera de artă

C.6. Natura simbolică a ritualului şi calităţile ritualice inerente metodei sandplay 

  1. Experienta Sandplay – exercitii in diada
  2. a)  experimentarea rolului de client – a crea scena
  3. b)  experimentarea rolului de terapeut – a insoti procesul de creare a scenei

 

Modul  6

Simboluri în Sandplay 

  1. Explorarea asumptiei potrivit careia spaţiul liber şi protejat al terapiei sandplay creează mediul potrivit pentru manifestarea şi transformarea voluntară a simbolurilor
  2. Examinarea relaţiei dintre simbol şi mit
  3. Discutarea componentelor conştiente şi inconştiente ale simbolului şi relaţia dintre aceste caracteristici într-o scena sandplay
  4. Cum funcţionează simbolurile în sandplay 

D.1. Cum are loc vindecarea şi dezvoltarea psihică cu ajutorul simbolurilor în sandplay

  1. Introducerea conceptului de “atitudine de observare” şi rolul acesteia în vindecarea şi transformarea simbolică

E.1. Rolul terapeutului în procesul simbolic din sandplay prin intermediul “atitudinii de observare”

E.2. Conţinerea şi facilitarea procesului sandplay prin intermediului “atitudinii de observare”

  1. Film: Symbolic Images of the Self în Sandplay – Dora Kalff
  2. Prezentare de caz 

G.1. Exerciţiu de grup pentru a identifica şi urmări progresul temelor simbolice majore în cazul prezentat

  1. Exercitii in diada 
  2. a) experimentarea rolului de client – a crea scena
  3. b)  experimentarea rolului de terapeut – a insoti procesul de creare a scenei
  4. Exercitiu de creare a simbolului personal

 

Modul 7 

Psihoneurologia procesului terapeutic in Sandplay 

  1. Harta spatiului perpersonal
  2. Baza neurologica a intersubiectivitatii
  3. Arii si procese neurologice implicate in derularea procesului Sandplay 
  4. Prezentare de cazuri
  5. Exercitii de rezonanta interna
  6. Exercitii in diada 
  1. a) experimentarea rolului de client – a crea scena
  2. b)  experimentarea rolului de terapeut – a insoti procesul de creare a scenei
  3. Exercitiu de creare a simbolului personal: poduri, drumuri si scari 

 

Modul 8 

Sandplay cu copii, adolescenti si adulti

  1. Sandplay cu copii
  1. Specificul Sandplay cu copii
  2. Introducerea Sandplay catre copii
  3. Instructajul Sanplay pentru copii
  4. Relatia cu parintii in Sandplay
  5. Rezistenta copiilor la Sandplay
  6. Prezentare de cazuri
  1.   Sandplay cu adolescenti
  1. Specificul Sandplay cu adolescenti
  2. Introducerea Sandplay catre adolescenti
  3. Instructajul Sanplay pentru copii
  4. Relatia cu parintii in Sandplay
  5. Rezistenta adolescentilor la Sandplay
  6. Prezentare de cazuri

 

C.Sandplay cu adulti

  1. Specificul Sandplay cu adulti
  2. Introducerea Sandplay catre adulti
  3. Instructajul Sanplay pentru adulti
  4. Rezistenta adultilor la Sandplay
  5. Prezentare de cazur

D.Sedinte demonstrative – film

E.Exersarea formularelor de inregistrare a progresului psihic prin Sandplay

F.Exercitii in diada

 

Modul 9 

Stadii ale dezvoltarii 

A.Teoria Dorei Kalff asupra stadiilor dezvoltarii psihice

A1. Dezvoltarea globala

  • Unitatea mama-copil
  • Relatia cu mama
  • Constelarea Sinelui

A2. Dezvoltarea Eului

  • Stadiul vegetal animal
  • Stadiul luptelor
  • Adaptarea la colectiv
  1. Prezentari de cazuri ilustrand dinamica stadiilor
  2. Teoria lui Erich Neumann – Imagini simbolice si mitologice dominante in fiecare stadiu
  3. Exercitii individuale in grup cu formularele de evaluare a stadiilor de dezvoltare
  4. Exercitii in diada 
  5. a) experimentarea rolului de client – a crea scena
  6. b)  experimentarea rolului de terapeut – a insoti procesul de creare a scenei

 

Modul 10 

Indicatori de diagnostic psihodinamic si diagnostic clinic

A.Istoricul si rezultatele cercetarilor clinice

  1. Teoria E – scena Sandplay ca radiografie a diniamicii psihice
  2. Testul Lumea 
  3. Lista criteriilor de evaluare a scenei Sandplay
  4. Indicatori clinici si nonclinici in scena Sandplay
  1. Prezentari de cazuri ilustrative 
  2. Exersarea formularelor diagnostic

 

Modul 11 

Recapitulare 

  1. Prezentari de cazuri
  2. Exercitii de grup si  individuale cu formularele de evaluare a procesului de vindecare
  3. Revizitarea prin prezentari de caz si discutii asupra materialului prezentat a strategiilor de explorare a scenelor Sandplay si evaluare a procesului terapeutic
  4. Exercitii in diada – experienta Sandplay ca terapeut si client
  5. Sesiune de intrebari si raspunsuri

 

Modul 12 

Evaluare interactiva

  1. Cunostinte fundamentale – caiet cu 100 intrebari
  2. Prezentarea unei lucrari de explorare a unui simbol semnificativ pentru fiecare cursant
  3. Evaluarea cunostintelor practice cu ajutorul unei prezentari de caz

CONTACT

Str. Splaiul Unirii 41 sector 3 Bucuresti
0749664747 (call & sms)
0733548158 (wtpp)